
Veel gestelde vragen/storingen
Monteren van nieuwe dak cilinders in een Audi TT cabriolet MK1
De cabrio kap van uw Audi TT gaat moeizaam/ langzaam of helemaal niet dicht. Openen gaat wel maar sluiten niet. Dit probleem word veroorzaakt door lekke dak cilinders. Hierdoor verliest het hydraulische systeem olie, waardoor de druk afneemt en het cabrio dak niet meer sluit. Wij monteren originele Audi dak cilinders, en vullen het hydraulische systeem opnieuw af met speciale hydrauliek olie. Deze reparatie kost €1599,- incl btw en montage.
Kenmerken van een defecte stabilisatorstang
Uw Audi TT kraakt of maakt een piepend geluid terwijl u over een vluchtheuvel rijdt, of de auto maakt een klapperend geluid over een klinkerweg. In veel gevallen zijn dan uw stabilisatorstang en rubbers versleten. Wij monteren dan een nieuwe stabilisatorstang met nieuwe rubbers en nieuwe beugels. Deze reparatie duurt ongeveer 1,5 uur. De prijs hiervoor is €419,- incl btw en montage. Voor een Audi TT Quattro berekenen wij €469,- incl btw en montage.
Waarom de oliezeef vervangen?
De 1.8 turbo motoren van de eerste generatie zijn gevoelig voor oliedruk. Onder in het carter zit een oliezeef voor de oliepomp, deze zeef voorkomt dat rotzooi in de motor komt.
Aangezien deze zeef niet in het onderhoudsschema van Audi vermeld staat, wordt deze zeef nog wel eens vergeten om te vervangen. Door ouderdom, korte afstanden rijden, gebruik van verkeerde olie of te lang doorrijden met oude olie gaat deze carterzeef verstopt zitten. De oliedruk wordt hierdoor minder. Dit kan grote schade veroorzaken aan de motor van uw Audi TT. Ons advies is om deze zeef om de 5 jaar te vervangen. Klik hier voor meer info.
Afvoerkanalen doorspuiten van het cabriodak
Een Audi TT cabriolet beschikt over een waterzak die het water opvangt. Deze waterzak gaat vaak los zitten vanwege ouderdom. Aan deze waterzak zitten afvoerkanalen gemonteerd. Deze gaan vaak verstopt zitten, waardoor het water naar binnen loopt in uw Audi TT en voor ernstige elektronische problemen kan zorgen. Ons advies is om deze afwateringskanalen met regelmaat door te spuiten. Dit geldt voor de MK1, MK2 en de MK3. Indien uw een Audi TT koopt of voor onderhoud aanbied bij ons is het standaard dat wij deze afvoerkanalen doorspuiten.
Distributieriem vervangen
Het is belangrijk dat u het onderhoudsinterval voor het vervangen van de distributieriem van uw Audi TT goed in de gaten houdt. Audi schrijft voor om de distributieriem elk jaar te controleren of bij 180000 km te vervangen. Wij als Audi TT specialist vinden dit interval te ruim genomen. Ons advies is om de complete distributieriem incl waterpomp, spanner en meelooprollen te vervangen na ca 8 jaar of 120000 km voor zowel de MK1 en de MK2.
Vervangen Haldex olie en oliefilter van uw Audi TT Quattro
Het is heel belangrijk om na 60.000 km gereden te hebben met uw Audi TT Quattro om de Haldex olie met oliefilter te vervangen. Wij verversen de olie inclusief oliefilter van uw Audi TT voor €179,- . Zo bent u er zeker van dat de Haldex geen schade oploopt.
Volumeknop reparatie radio cassettespeler Audi Concert 1
Eindelijk kunnen we het volumeknop probleem oplossen van uw Audi TT met een radio Concert 1. Ongetwijfeld kent u de problemen van u radio in uw Audi TT. Het volume gaat plotseling hard, u draait aan de volumeknop en radio Concert van uw Audi TT gaat of harder, of zachter. Kortom het volume van u geluid van u Radio Concert is niet goed te regelen. Dit volumeknop probleem kunnen wij nu repareren. Wij programmeren nieuwe software in de radio, hierdoor kunnen wij ook de Concert radio's met anti diefstal code opnieuw programmeren. Dus bent u uw radio code kwijt, ook dan kunnen wij u Concert in uw Audi TT weer laten spelen. Remco Nieuwenhuis Auto's biedt de oplossingen voor problemen aan uw Audi TT.